Zameldowanie na pobyt stały na ponad dwa miesiące

Wymagane dokumenty:

  • Wypełniony formularz Pobierz (31kB) pdf
  • Dowód osobisty
  • Ważny paszport polski (dotyczy osób zamieszkałych za granicą)
  • Skrócony odpis aktu urodzenia dziecka (jeśli zameldowanie jego dotyczy)
  • Książeczka wojskowa (dotyczy osób podlegających obowiązkowi służby wojskowej - mężczyzn do lat 60 i kobiet posiadających ten dokument)
  • Dokument stwierdzający tytuł prawny do lokalu osoby zgłaszającej zameldowanie względnie, osoby w której lokalu następuje zameldowanie (np: akt notarialny, umowa najmu, decyzja o przydziale)

Miejsce załatwienia sprawy:

  • Ewidencja ludności, dowody osobiste, I piętro, pokój nr 12
  • telefon kontaktowy 280 16 22, 280 16 23

Termin załatwienia sprawy:

  • Od ręki

Opłaty:

  • brak

Dodatkowe informacje:

  • Zameldowanie na pobyt czasowy może nastąpić w miejscu faktycznego pobytu. Osoba może mieć jeden pobyt czasowy.
  • Fakt pobytu na zgłoszeniu meldunkowym potwierdza osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu, w którym następuje zameldowanie. Osoba ta wpisuje swoje nazwisko imię numer dowodu osobistego i składa czytelny podpis.
  • Osoby posiadające karty mobilizacyjne przed zameldowaniem winny zgłosić zmianę pobytu w WKU i uzyskać potwierdzenie wykonania obowiązku na druku meldunkowym.
  • W przypadku wątpliwości w zakresie prawdziwości przedstawionych danych, braku potwierdzenia pobytu o zameldowaniu rozstrzyga się decyzją po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego.
  • Zameldowanie może być dokonane za pośrednictwem członka rodziny, najemcy, właściciela lokalu.
  • W zakładach zbiorowego zakwaterowania /akademiki, internaty/ zameldowania dokonuje się za pośrednictwem kierownika placówki.

Podstawa prawna:

  • Art. 44 ustawy z 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2001 r. Nr 87, poz. 960, Dz. U. z 2004 r. Nr 93, poz. 887)
  • Art. 23 ust. 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 1997 r. Nr 133, poz. 833 ze zmianami)
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z 18 listopada 2002 r. w sprawie wzoru formularza wniosku o udostepnienie danych ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych Dz.U. z 2002 r. nr 201, poz. 1702
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z 30 kwietnia 2002 r. w sprawie wysokości opłat za udostępnienie danych ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych oraz warunków i sposobu ich wnoszenia (Dz.U. NR 62, poz. 564)

Wytworzył: Wójt Gminy (1 lipca 2005)
Opublikował: Mariusz Gębicki (20 lipca 2005, 10:53:35)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 3938

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij