Strona główna > Uchwały > Rady Gminy Rogowo > 2020 |
Uchwała nr XVII/103/2020Rady Gminy Rogowoz dnia 25 czerwca 2020w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymiNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713) oraz w związku z art. 6r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010, poz. 1579, z 2020 r. poz. 150, poz. 284, poz. 875)
Uchwała nr XVII/103/2020
Rady Gminy Rogowo
z dnia 25 czerwca 2020
w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713) oraz w związku z art. 6r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010, poz. 1579, z 2020 r. poz. 150, poz. 284, poz. 875)
uchwala się, co następuje:
§ 1. W zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi Gmina Rogowo odbierać będzie od właściciela nieruchomości
w każdej ilości następujące odpady komunalne:
1) papier i tektura;
2) metale;
3) tworzywa sztuczne;
4) odpady opakowaniowe wielomateriałowe;
5) szkło;
6) odpady komunalne ulegające biodegradacji;
7) odpady zielone;
8) odpady niebezpieczne;
9) odzież i tekstylia;
10) przeterminowane leki;
11) chemikalia;
12) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałe w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki;
13) zużyte baterie i akumulatory;
14) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;
15) meble i inne odpady wielkogabarytowe;
16) odpady budowlane i rozbiórkowe;
17) zużyte opony;
18) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne.
§ 2. Ustala się następującą częstotliwość odbierania odpadów komunalnych z terenów nieruchomości:
1) odpady niesegregowane (zmieszane) oraz odpady ulegające biodegradacji:
a) z budynków wielolokalowych - w okresie od 1 kwietnia do 31 października nie rzadziej niż raz na tydzień oraz w okresie od 1 listopada do 31 marca nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie;
b) z budynków jednorodzinnych - w okresie od 1 kwietnia do 31 października nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie oraz w okresie od 1 listopada do 31 marca nie rzadziej niż raz na miesiąc;
2) papier i tektura: nie rzadziej niż raz na miesiąc;
3) metale: nie rzadziej niż raz na miesiąc;
4) tworzywa sztuczne: nie rzadziej niż raz na miesiąc;
5) szkło: nie rzadziej niż raz na miesiąc;
6) odpady opakowaniowe wielomateriałowe: nie rzadziej niż raz na miesiąc.
§ 3. 1. Odpady, o których mowa w § 2 pkt 3 – 7, odbierane będą przy użyciu ogólnodostępnych pojemników w punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
2. Pojemniki w punktach selektywnego zbierania odpadów, o których mowa w ust. 1, będą dostępne o każdym czasie.
3. Właściciele nieruchomości mogą samodzielnie dostarczać odpady, o których mowa w ust. 1, do ogólnodostępnych pojemników w punktach selektywnego zbierania tych odpadów.
§ 4. 1. W Gminnym punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych odbierane będą następujące odpady komunalne z ustaloną częstotliwością:
1) odzież i tekstylia: nie rzadziej niż raz na miesiąc w godzinach pracy punktu;
2) meble i inne odpady wielkogabarytowe: nie rzadziej niż raz na miesiąc w godzinach pracy punktu;
3) odpady budowlane i rozbiórkowe: nie rzadziej niż raz na miesiąc w godzinach pracy punktu;
4) zużyte opony: nie rzadziej niż raz na miesiąc w godzinach pracy punktu;
5) przeterminowane leki: nie rzadziej niż raz na miesiąc w godzinach pracy punktu;
6) odpady niebezpieczne, chemikalia: nie rzadziej niż raz na miesiąc w godzinach pracy punktu;
7) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek: nie rzadziej niż raz na miesiąc w godzinach pracy punktu;
8) zużyte baterie i akumulatory: nie rzadziej niż raz na miesiąc w godzinach pracy punktu;
9) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny: nie rzadziej niż raz na miesiąc w godzinach pracy punktu.
2. Gminny punkt selektywnego zbierania odpadów, o którym mowa w ust. 1, świadczyć będzie usługi w zakresie odbierania odpadów w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca w godzinach od 10.00 do 16.30.
3. Właściciele nieruchomości samodzielnie dostarczają odpady, o których mowa w ust. 1, do punktu selektywnego zbierania tych odpadów.
§ 5. Właściciele nieruchomości mogą zgłaszać do Urzędu Gminy w Rogowie pisemnie, ustnie lub telefonicznie (pod numerem telefonu 54 280 16 22, w godzinach pracy urzędu) przypadki niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady od właścicieli nieruchomości lub przez gminny punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Rogowo.
§ 7. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego i wchodzi w życie po 14 dniach od ogłoszenia.
Przewodniczący Rady Gminy
Marek Długokęcki
metryczka
Opublikował: Mariusz Gębicki (7 lipca 2020, 08:27:09)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 683