Wydanie pierwszego dowodu osobistego
Wymiana dowodu osobistego | Wydanie dowodu osobistego w przypadku utraty
Zameldowanie na pobyt stały | Zameldowanie na pobyt stały na ponad dwa miesiące
Zameldowanie na pobyt czasowy do dwóch miesięcy.
Zgłoszenie wyjazdu na pobyt czasowy za granicę.
Zameldowanie cudzoziemca na pobyt stały i czasowy ponad dwa miesiące
Wymeldowanie z pobytu stałego | Wymeldowanie z pobytu czasowego ponad dwa miesiące
Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Zaświadczenie z akt ewidencji ludności
Udzielenie informacji o danych osobowych, w tym adresowych o osobach zamieszkałych w Gminie Rogowo
Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Zmiana imienia i nazwiska | Wpisanie do rejestru wyborców
Wymiana dowodu osobistego | Wydanie dowodu osobistego w przypadku utraty
Zameldowanie na pobyt stały | Zameldowanie na pobyt stały na ponad dwa miesiące
Zameldowanie na pobyt czasowy do dwóch miesięcy.
Zgłoszenie wyjazdu na pobyt czasowy za granicę.
Zameldowanie cudzoziemca na pobyt stały i czasowy ponad dwa miesiące
Wymeldowanie z pobytu stałego | Wymeldowanie z pobytu czasowego ponad dwa miesiące
Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Zaświadczenie z akt ewidencji ludności
Udzielenie informacji o danych osobowych, w tym adresowych o osobach zamieszkałych w Gminie Rogowo
Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Zmiana imienia i nazwiska | Wpisanie do rejestru wyborców
Zameldowanie na pobyt stały na ponad dwa miesiące
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony formularz Pobierz (31kB)
- Dowód osobisty
- Ważny paszport polski (dotyczy osób zamieszkałych za granicą)
- Skrócony odpis aktu urodzenia dziecka (jeśli zameldowanie jego dotyczy)
- Książeczka wojskowa (dotyczy osób podlegających obowiązkowi służby wojskowej - mężczyzn do lat 60 i kobiet posiadających ten dokument)
- Dokument stwierdzający tytuł prawny do lokalu osoby zgłaszającej zameldowanie względnie, osoby w której lokalu następuje zameldowanie (np: akt notarialny, umowa najmu, decyzja o przydziale)
Miejsce załatwienia sprawy:
- Ewidencja ludności, dowody osobiste, I piętro, pokój nr 12
- telefon kontaktowy 280 16 22, 280 16 23
Termin załatwienia sprawy:
- Od ręki
Opłaty:
- brak
Dodatkowe informacje:
- Zameldowanie na pobyt czasowy może nastąpić w miejscu faktycznego pobytu. Osoba może mieć jeden pobyt czasowy.
- Fakt pobytu na zgłoszeniu meldunkowym potwierdza osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu, w którym następuje zameldowanie. Osoba ta wpisuje swoje nazwisko imię numer dowodu osobistego i składa czytelny podpis.
- Osoby posiadające karty mobilizacyjne przed zameldowaniem winny zgłosić zmianę pobytu w WKU i uzyskać potwierdzenie wykonania obowiązku na druku meldunkowym.
- W przypadku wątpliwości w zakresie prawdziwości przedstawionych danych, braku potwierdzenia pobytu o zameldowaniu rozstrzyga się decyzją po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego.
- Zameldowanie może być dokonane za pośrednictwem członka rodziny, najemcy, właściciela lokalu.
- W zakładach zbiorowego zakwaterowania /akademiki, internaty/ zameldowania dokonuje się za pośrednictwem kierownika placówki.
Podstawa prawna:
- Art. 44 ustawy z 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2001 r. Nr 87, poz. 960, Dz. U. z 2004 r. Nr 93, poz. 887)
- Art. 23 ust. 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 1997 r. Nr 133, poz. 833 ze zmianami)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z 18 listopada 2002 r. w sprawie wzoru formularza wniosku o udostepnienie danych ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych Dz.U. z 2002 r. nr 201, poz. 1702
- Rozporządzenie Rady Ministrów z 30 kwietnia 2002 r. w sprawie wysokości opłat za udostępnienie danych ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych oraz warunków i sposobu ich wnoszenia (Dz.U. NR 62, poz. 564)
metryczka
Wytworzył: Wójt Gminy (1 lipca 2005)
Opublikował: Mariusz Gębicki (20 lipca 2005, 10:53:35)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 5413