Zarządzenie nr 36
Z A R Z Ą D Z E N I E Nr 36/2004
WÓJTA GMINY ROGOWO
z dnia 20 grudnia 2004 roku
w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Rogowie.
Na podstawie art.33 ust.2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym
( Dz.U. z 2001 roku Nr 142, poz.1591 z późn.zm. )
zarządzam, co następuje:
§ 1
W regulaminie organizacyjnym Urzędu Gminy w Rogowie stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 5/2002 Wójta Gminy Rogowo z dnia 30 grudnia 2002 roku wprowadza się następujące zmiany:
1. w § 4 pkt 2 i 3 otrzymuje brzmienie:
„2. Referat Spraw Obywatelskich – symbol „SO” w skład którego wchodzą:
- stanowisko pracy ds. organizacyjnych i kadrowych,
- stanowisko pracy ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych,
- stanowisko pracy ds. wojskowych, przeciwpożarowych i dodatków mieszkaniowych,
- stanowisko pracy ds. świadczeń rodzinnych,
- stanowisko pracy ds. świadczeń rodzinnych.
3. Referat Ogólny – symbol „Og” w skład którego wchodzą:
- stanowisko pracy ds. gospodarki gruntami, wodnej i zamówień publicznych,
- stanowisko pracy ds. drogownictwa, kultury i promocji,
- stanowisko pracy ds. infrastruktury technicznej,
- stanowisko pracy ds. rolnictwa i obrony cywilnej.”
2. § 7 i 8 otrzymuje brzmienie : „§ 7
Do podstawowych zadań Referatu Spraw Obywatelskich należy :
1. prowadzenie kancelarii urzędu.
2. obsługa techniczno - biurowa narad i zebrań organizowanych przez Wójta.
3. prowadzenie i aktualizacja podręcznych materiałów informacyjno –
adresowych dla potrzeb urzędu oraz tablic urzędowych i informacyjnych.
4. prenumerata czasopism oraz zaopatrywanie urzędu w wydawnictwa
specjalistyczne i fachowe.
5. zamawianie i rejestracja pieczęci urzędowych oraz nadzór nad
ich przechowywaniem.
6. organizowanie konserwacji i napraw sprzętu i maszyn biurowych.
7. prowadzenie archiwum zakładowego.
8. nadzorowanie stosowania przepisów instrukcji kancelaryjnej i rzeczowego
wykazu akt.
9. prowadzenie zbioru Dzienników Ustaw , Monitora Polskiego oraz Dzienników
Urzędowych.
10. zapewnienie prawidłowej obsługi obywateli.
11. współorganizowanie zebrań wiejskich.
12. prowadzenie dokumentacji samorządu mieszkańców wsi i sołtysów.
13. prowadzenie spraw kadrowych i osobowych pracowników urzędu.
14. prowadzenie w systemie elektronicznym i papierowym stałego rejestru
mieszkańców w formie indywidualnych kart osobowych oraz skorowidza
alfabetycznego.
15. dokonywanie zameldowań i wymeldowań mieszkańców.
16. komputerowe prowadzenie ewidencji ludności.
17. współdziałanie z Wojewódzkim Ośrodkiem Informatycznym i Stacją
Łączności Komputerowej
18. stosowanie postępowania egzekucyjnego w administracji w zakresie
obowiązku meldunkowego.
19. współdziałanie z organami ścigania i wymiaru sprawiedliwości w zakresie
utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego.
20. prowadzenie rejestru wyborców
21. sporządzanie spisów wyborców , wydawanie zaświadczeń o prawie do
głosowania.
22. wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość.
23. współdziałanie z urzędami stanu cywilnego odnośnie wydawania dowodów
osobistych dla osób zmieniających stan cywilny.
24. prowadzenie archiwum dowodów osobistych.
25. prowadzenie ewidencji stowarzyszeń działających na terenie gminy.
26. sprawowanie kontroli nad stowarzyszeniami.
27. wydawanie decyzji na zgromadzenia.
28. wydawanie zezwoleń na zbiórki publiczne przeprowadzane
na terenie gminy.
29. prowadzenie spraw cudzoziemców i repatriantów.
30. organizowanie i przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych i poboru.
31. wydawanie decyzji o przedterminowym zwolnieniu żołnierzy z
zasadniczej służby wojskowej i jej form zastępczych.
32. prowadzenie spraw związanych z uzupełnieniem sił zbrojnych.
33. prowadzenie ewidencji osób o nieuregulowanym stosunku do służby
wojskowej.
34. współdziałanie z jednostkami wojskowymi w sprawach wynikających
z przepisów prawnych.
35. prowadzenie spraw ochrony tajemnicy państwowej i służbowej.
36. prowadzenie spraw poufnych i zastrzeżonych w urzędzie.
37. prowadzenie spraw ochrony danych osobowych i informacji niejawnych.
38. prowadzenie rejestru terenowych ochotniczych straży pożarnych.
39. sprawowanie kontroli nad działalnością Zarządu Gminnego Związku OSP
i ochotniczych straży pożarnych w zakresie przestrzegania ustawy o
ochronie przeciwpożarowej i statutów oraz udzielanie tym jednostkom
pomocy w zakresie wykonywania przez nich zadań statutowych.
40. prowadzenie działalności propagandowo – uświadamiającej w zakresie
ochrony przeciwpożarowej.
41. opracowywanie planów rozwoju i zamówień ochrony przeciwpożarowej.
42. zapewnienie ochotniczym strażom pożarnym środków , pomieszczeń ,
wyposażenia , sprzętu i urządzeń przeciwpożarowych.
43. wykonywanie zadań związanych z wyborami do Sejmu , Senatu , Prezydenta
Rzeczypospolitej Polskiej , organów samorządu terytorialnego i innych
organów stosownie do obowiązujących przepisów.
44. realizacja zadań dotyczących organizacji i załatwiania skarg i wniosków
obywateli.
45. zapewnienie prawidłowych warunków pracy , bhp , i p. poż. w urzędzie.
46. dokonywanie zakupów materiałów i pomocy biurowych dla potrzeb
urzędu oraz prowadzenie magazynu tych materiałów.
47. kompletowanie dokumentów w sprawach dodatków mieszkaniowych zgodnie
z ustawą o najmie lokali mieszkalnych i dodatkach mieszkaniowych.
48. sporządzanie list wypłat na dodatki mieszkaniowe.
49. przyjmowanie wniosków o świadczenia rodzinne.
50. ustalanie prawa do:
a. zasiłku rodzinnego oraz dodatków do zasiłku rodzinnego,
b. świadczenia opiekuńczego.
51. prowadzenie ewidencji zasiłkobiorców
52. sporządzanie sprawozdań z przyznanych i wypłaconych świadczeń rodzinnych.
§ 8
Do podstawowych zadań Referatu Ogólnego należy :
1. z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:
a) wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu i prowadzenie
ich rejestru,
b) sporządzanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
c) sporządzanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
d) uzgadnianie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu , inwestycji
szkodliwych dla środowiska i ludzi, z właściwymi organami.
2. organizowanie i sprawowanie opieki nad grobami, cmentarzami wojennymi oraz miejs-
cami pamięci narodowej.
3. działanie w porozumieniu z wojewódzkim konserwatorem zabytków w zakresie
użytkowania obiektu zabytkowego, zgodnie z zasadami opieki nad zabytkami.
4. oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi.
5. prowadzenie spraw nazewnictwa ulic i placów publicznych.
6. prowadzenie ewidencji zasobów mieszkaniowych.
7. zarządzanie budynkami stanowiącymi własność lub współwłasność gminy.
8. prowadzenie spraw czynszów i opłat za lokale mieszkalne i użytkowe.
9. utrzymywanie zasobów mieszkaniowych we właściwym stanie technicznym.
10. wydawanie decyzji o przydziale lokali.
11. prowadzenie spraw dotyczących gospodarki odpadami i wysypiska śmieci.
12 nadzór nad realizacją obowiązków wynikających z przepisów o utrzymaniu czystości i
porządku w gminie.
13. prowadzenie spraw związanych z opracowaniem projektu planu zaopatrzenia w ciepło,
energię elektryczną i paliwa gazowe.
14. przygotowywanie zadań inwestycyjnych i remontowych, łącznie z uzyskaniem
pozwolenia
na budowę.
15. prowadzenie przetargów na realizację zadań inwestycyjnych i remontowych prowadzo-
nych przez gminę.
16. sporządzanie wniosków o dofinansowanie zadań inwestycyjnych i remontowych ze
środków unijnych i innych.
17. prowadzenie dokumentacji związanej z udziałem gminy w związkach
międzygminnych.
18. realizacja i sprawowanie nadzoru nad wykupem i wywłaszczaniem oraz przejmo-
waniem na rzecz mienia komunalnego gruntów i nieruchomości.
19. dokonywanie podziału nieruchomości zgodnie z planem zagospodarowania
przestrzennego.
20. dokonywanie podziału nieruchomości poza planem zagospodarowania
przestrzennego.
21. dokonywanie rozgraniczenia nieruchomości.
22. tworzenie zasobów gruntów na cele zabudowy wsi.
23. wyposażanie gruntów wchodzących w skład zasobów gminnych w urządzenia komunalne
oraz niezbędną sieć uzbrojenia terenu.
24. zarządzanie przekazania gruntów przekazanych w użytkowanie wieczyste na
własność.
25. wywłaszczanie nieruchomości na rzecz gminy.
26. dokonywanie zmian w księgach wieczystych.
27. podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonych do
sprzedaży.
28. powoływanie biegłych do wyceny nieruchomości w celu obliczenia opłat adiacen-
ckich, sprzedaży nieruchomości, mienia komunalnego, nabywania nieruchomości
na rzecz gminy oraz w innych przypadkach.
29. zabezpieczanie aktualizacji i wykonania map jednostkowych do celów projektowych.
30. zabezpieczanie wykonywania inwentaryzacji powykonawczej inwestycji wykonywanych
przez gminę.
31. wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu gruntów w planie zagospodarowania
przestrzennego.
32. stosowanie ustawy o zamówieniach publicznych w przypadku wydatkowania
środków pieniężnych z budżetu gminy na realizację innych zadań związanych
z bieżącym funkcjonowaniem urzędu i jednostek podległych.
33. organizowanie prac związanych z promocją gminy.
34. organizowanie pracy pracowników robót publicznych.
35. koordynowanie działalności kultury i kultury fizycznej na terenie gminy.
36 organizowanie i nadzorowanie wykonywania kary ograniczenia wolności z obowiązkiem
wykonywania pracy na cele publiczne.
37. prowadzenie spraw ochrony środowiska w zakresie :
a) korzystania z wód ,
b) odprowadzania ścieków ,
c) ochrony powietrza przed zanieczyszczeniami.
d) ochrony gleb.
38. wydawanie decyzji o przywróceniu stanu wody na gruncie w oparciu o art.29 prawa
wodnego.
39. organizowanie prac związanych z konserwacją i eksploatacją urządzeń wodocią-
gowych i kanalizacyjnych.
40. prowadzenie ewidencji przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych
41. udział w odbiorach wykonanych sieci i przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych.
42. kontrola stanu wodomierzy.
43. likwidacja zbędnych przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych.
44. organizowanie przeprowadzania niezbędnych napraw urządzeń wodociągowych i kanali-
zacyjnych.
45. prowadzenie rejestracji i obserwacji ujęć wód podziemnych.
46. ustalanie kosztów utrzymania i eksploatacji urządzeń zbiorowego zaopatrzenia w
wodę i odprowadzania ścieków.
47. instalowanie i wymiana wodomierzy.
48. ustalanie ilości zużycia wody i odprowadzanych ścieków wg norm dla odbiorców nie
posiadających wodomierzy.
49. prowadzenie ewidencji dróg gminnych.
50. budowa , modernizacja , utrzymanie i ochrona dróg gminnych.
51. wydawanie zezwoleń na lokalizowanie w pasie drogowym obiektów nie
związanych z gospodarką drogową i na zajmowanie pasa drogowego.
52. orzekanie o przywróceniu pasa drogowego do stanu poprzedniego w razie jego
naruszenia w odniesieniu do dróg gminnych.
53. wydawanie opinii w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych.
54. zarządzanie siecią dróg gminnych.
55. współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie bezpieczeństwa
ruchu drogowego.
56. prowadzenie spraw związanych z produkcją roślinną i zwierzęcą.
57. wydawanie zezwoleń na uprawę maku.
58. współdziałanie z Inspekcją Ochrony Roślin w zakresie sygnalizacji chwastów ,
chorób i szkodników w uprawach.
59. współpraca z Inspekcją Weterynaryjną w zakresie zwalczania zakaźnych chorób
zwierzęcych.
60. nadzór nad punktami kopulacyjnymi.
61. sprawowanie administracji w zakresie łowiectwa
62. rozstrzyganie spraw na podstawie ustawy o ochronie zwierząt.
63. wydawanie decyzji na wycinkę drzew i krzewów.
64. planowanie zadań w zakresie obrony cywilnej.
65. opracowanie i aktualizacja planu obrony cywilnej oraz innych dokumentów doty-
czących przygotowania i działania obrony cywilnej oraz formacji O.C.
66. organizowanie szkoleń i ćwiczeń formacji obrony cywilnej oraz ludności w zakresie
powszechnej samoobrony.
67. nakładanie na mieszkańców obowiązku wykonywania świadczeń osobowych
i rzeczowych na rzecz formacji O.C.
68. przygotowanie i zapewnienie działania systemu powszechnego ostrzegania
i alarmowania.
69. opracowanie planów ochrony ludności.
70. organizowanie zaopatrzenia formacji O.C. w sprzęt , środki i umundurowanie oraz
zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania , konserwacji i eksploatacji.
71. prowadzenie dokumentacji Zespołu Kierowania i Stałego dyżuru.
72. prowadzenie dokumentacji planu mobilizacji gospodarki gminy.
73. prowadzenie dokumentacji przygotowania stanowiska kierowania w
dotychczasowym miejscu pracy.
74. prowadzenie zestawów zadań w zakresie osiągania wyższych stanów gotowości
obronnej.
75. prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej.
76. wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
77. naliczanie opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
78. zabezpieczenie realizacji zadań wynikających z gminnego programu profilaktyki
i rozwiązywania problemów alkoholowych.
79. obsługa gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych.”
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
metryczka
Wytworzył: Wójt Gminy (20 grudnia 2004)
Opublikował: Mariusz Gębicki (13 stycznia 2005, 07:16:09)
Ostatnia zmiana: Mariusz Gębicki (6 czerwca 2016, 09:28:50)
Zmieniono: przeniesiono do katalogu 2015 i wcześniejsze
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 2545